24 stycznia 2022
Ogłoszenie II otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2022 roku
Wójt Gminy Brody ogłasza II otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2022 roku.
Rozdział I Cele i rodzaj zadań
§ 1.
Konkurs ofert ma na celu wyłonienie ofert i zlecenie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego zawartych w art. 3 pkt. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1057 z dnia 2020.05.29 z późn. zm.).
§ 2
Cele wymienione w § 1 będą realizowane w szczególności poprzez zlecenie zadania w zakresie:
Sfera pożytku publicznego: |
Nr zada-nia: |
Nazwa zadania do realizacji |
Kwota dotacji Gminy Brody: przezna-czonej na zadanie: |
Termin realizacji zadania: |
Wysokość środków publicznych przekazanych na zadanie tego samego rodzaju w |
||
Wspieranie i upowszech- |
1 |
Upowszechnianie kultury fizycznej wśród mieszkańców gminy Brody, poprzez szkolenia sportowe oraz uczestnictwo w zawodach Świętokrzyskiej A Klasy (lub wyższej kategorii), organizowanych przez Świętokrzyski Związek Piłki Nożnej w Kielcach. |
55 000,00 zł |
Od dnia podpi-sania umowy do 17 grudnia 2022 roku. |
Stow. „Kamienna” Brody 97 000 zł. |
||
Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym |
2 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi poprzez organizację spotkań profilaktycznych i pomoc psychologiczną dla mieszkańców gminy Brody |
18 000,00 zł |
Stowarzyszenie Profilaktyczno – Społeczne „Azyl” – 18 000,00zł |
|||
Pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób |
3 |
Wspieranie wydawania artykułów żywnościowych dla potrzebujących mieszkańców Gminy Brody |
2 000zł |
Stowarzyszenie Profilaktyczno – Społeczne „Azyl” – 1 500,00zł; Stowarzyszenie Świętokrzyski Bank Żywności, ul. Aleja 3-go Maja 73, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski – 4 000,00 zł. |
|||
Łączna suma przewidywanych środków na dotacje: |
75 000,00 zł |
|
§ 3.
Na realizację zleconego zadania publicznego Gminy Brody w ramach II otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2022 r. przeznacza się środki finansowe do kwoty ogółem: 75 000 zł (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100).
Rozdział II Zasady przyznawania dotacji i obowiązujące terminy.
§ 4.
Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są organizacje pozarządowe i inne podmioty zgodnie z zapisem
art. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2020.1057
t.j. z dnia 2020.05.29 z późn. zm.).
§ 5.
- Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie w terminie do dnia 16 lutego 2022r. oferty w sekretariacie Urzędu Gminy w Brodach, ul. Stanisława Staszica 3, 27-230 Brody (decyduje data wpływu).
Złożona oferta musi być zgodna ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057). Zadania w ofertach powinny być zgodne z rocznym programem współpracy Gminy Brody z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego wolontariacie w 2022 roku przyjętym uchwałą Nr XIV/87/2021 z dnia 26.11.2021 r.; Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2022 przyjętym uchwałą Nr XVI/111/21 Rady Gminy w Brodach z dnia 23 grudnia 2021r. Potrzebne dokumenty pobrać można w urzędzie oraz na stronie: www.bip.brody.info.pl .
- Rozpatrywane są wyłącznie oferty kompletne i prawidłowe, złożone na obowiązującym formularzu w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym.
- Zgłoszenie oferty, która spełnia warunki merytoryczne nie gwarantuje uzyskania wnioskowanej dotacji. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. W takim przypadku oferentowi przysługuje prawo negocjowania zmniejszenia zakresu rzeczowego zadania lub rezygnacji z jego realizacji.
- Na konkurs mogą być składane oferty na powierzenie i wspieranie realizacji zadań publicznych w rozumieniu zapisów art. 11 ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie.
- Oferent przystępujący do konkursu nie powinien prowadzić działalności gospodarczej w rozumieniu art. 9 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie w odniesieniu do zadania będącego przedmiotem oferty.
§ 6.
- Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na pokrycie kosztów bezpośrednio związanych z realizacją zadania publicznego i niezbędnych do jego realizacji.
§ 7.
Przy rozpatrywaniu złożonych ofert i ich wyborze stosuje się zasady określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2020.1057 t.j. z dnia 2020.05.29 z późn. zm.).
Rozdział III Kryteria i tryb wyboru ofert.
§ 8.
Ocena formalna
- Złożone oferty są rozpatrywane pod względem formalnym przez Komisję powołaną przez Wójta Gminy.
Analizowane będzie czy oferta jest kompletna i czy została złożona na obowiązującym formularzu i w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym. Oferty należy wypełniać pismem odręcznym - wyraźnym, łatwym do odczytania, maszynowym lub komputerowo. Do oferty powinny być dołączone załączniki:
a) odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru - zgodny ze stanem aktualnym (pozycja obowiązkowa),
b) dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(-ów) - w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji oferentów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru (nieobowiązkowo);
c) umowa partnerska lub oświadczenie partnera (obowiązkowo w przypadku wskazania partnera w ofercie),
d) ewentualne referencje.
W przypadku złożenia przez oferenta więcej niż jednej oferty na różne zadania, dopuszcza się możliwość przedłożenia jednego kompletu załączników wymienionych w niniejszym punkcie, pod warunkiem wskazania, do której oferty dołączone są wymagane dokumenty.
2 Oferta oraz dokumenty będące jej załącznikami dla swej ważności winny być opatrzone datą, pieczęcią oraz podpisem uprawnionych statutowo bądź upoważnionych w tym celu osób. Nie spełnienie tego wymogu spowoduje uznanie oferty za nieważną i niekompletną.
- Nie przewiduje się możliwości uzupełnienia oferty, która została złożona w stanie niekompletnym.
Oferty sporządzone wadliwie albo niekompletnie pozostają bez rozpatrzenia.
§ 9.
Ocena merytoryczna.
- Oferty rozpatrzone pod względem formalnym są zbiorczo przekazywane do Komisji Konkursowej, która ocenia oferty i przedstawia Wójtowi Gminy propozycje przyznania dotacji. Komisja konkursowa przydziela każdej ofercie punkty na podstawie poniższych kryteriów:
- a) analiza celów projektu rezultatów: 0-4 pkt.,
- b) analiza kosztów realizacji projektu : 0-4 pkt.;
- c) zakładane rezultaty projektu opisane w ofercie (rozdz. III, pola: 5-6): 0-4pkt.;
- d) zasoby kadrowe i rzeczowe wpływające na rzetelną realizację zadania: 0-4pkt.;
- e) dotychczasowe doświadczenie oferenta w realizacji zadań z dotacji samorządowych: 0-4 pkt.;
- f) procentowa wartość środków finansowych własnych w stosunku do wartości zadania: 0-4pkt.
Dotację otrzyma ten oferent, który uzyska większą sumę punktów. Istnieje możliwość przyznania dla dotacji dla więcej niż jednego oferenta w ramach jednego zadania.
§ 10.
- Decyzję o wyborze oferty i o udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy w formie Zarządzenia.
- Podmioty składające oferty zostaną pisemnie powiadomione o podjętej decyzji.
- Do Zarządzenia Wójta w sprawie wyboru oferty i udzieleniu dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
Rozdział IV Warunki realizacji zadania publicznego.
§ 11.
Zarządzenie Wójta o udzieleniu dotacji jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy ze Zleceniobiorcą – podmiotem, którego oferta została wybrana w konkursie. Umowa określa zakres i warunki realizacji zadania publicznego. Ramowy wzór umowy został określony w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057) Powyższy wzór umowy można pobrać w urzędzie gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Brody: www.bip.brody.info.pl .
§ 12.
Zleceniobiorcy zobowiązani są do:
- korekty kosztorysu projektu w ciągu 14 dni od daty otrzymania zawiadomienia (w przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana);
- Podpisania lub przesłania pisma o odmowie podpisania umowy ze zleceniodawcą
(wraz z uzasadnieniem) w terminie 14 dni od daty otrzymania zawiadomienia o przyznaniu dotacji; - wyodrębnienia ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację zadań publicznych;
- sporządzania i składania sprawozdań z wykonania zadania publicznego w terminie określonym w umowie. Wzór sprawozdania został przyjęty w został określony w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057). Powyższy wzór sprawozdania można pobrać w urzędzie gminy na stronie: www.bip.brody.info.pl;
- W sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów zadania. Zwiększenie kosztów może nastąpić maksymalnie o 10 %, natomiast zmniejszenie kosztów danej pozycji w dowolnej wysokości.
Rozdział V Kontrola wykorzystania dotacji.
§ 13.
- Gmina Brody zlecając zadanie publiczne, ma prawo dokonać kontroli i oceny realizacji zadania.
- Zlecenie zadania i udzielanie dotacji następuje z odpowiednim zastosowaniem przepisów art. 16 -19 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Wysokość dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferentowi przysługuje prawo negocjowania zmniejszenia zakresu rzeczowego zadania lub rezygnacji z jego realizacji.
- Gmina Brody może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, iż jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
§ 14.
- Dotowany podmiot, zobowiązany jest do:
- a) wyodrębnienia w ewidencji księgowej i finansowej środków otrzymanych na realizację umowy
- b) dostarczenia dokumentów (faktur, rachunków) oraz dokumentacji, o której mowa wyżej, celem
kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji
z nią związanej.
§ 15.
- Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy dotowanym podmiotem a Gminą Brody.
Rozdział VI Informacja dodatkowa.
§ 16.
Działając na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - dalej: RODO informuję, że:
- Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Brody z siedzibą:
- Stanisława Staszica 3, 27-230 Brody, tel. 41 271 12 31, adres e-mail gmina@brody.info.pl
Ww. dane kontaktowe są jednocześnie danymi kontaktowymi Inspektora Ochrony Danych.
- Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO (wypełnienie obowiązku prawnego) i będzie odbywać się w celu realizacji działań związanych z otwartym konkursem ofert na realizację zadania publicznego przeprowadzanym w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu a następnie przechowywane w celach archiwalnych na zasadach określonych zgodnie z przepisami o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych.
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku niewłaściwego przetwarzania danych osobowych.
- Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem jest obowiązkowe, w pozostałych przypadkach dobrowolne.
Ogłoszenie niniejsze stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 13 /2022 Wójta Gminy Brody z dnia 21.01.2022 r.
Pliki do pobrania
- oferta-oko-1643031479.docx (22.87 KB, docx)
- oswiadczenie-krs1-1643031479.docx (10.57 KB, docx)
- umowa-n-1643031479.docx (24.26 KB, docx)
- sprawozdanie---n-1643031479.docx (21.29 KB, docx)
- Progr-wsp-op-ngo-2022-1643031479.pdf (221.73 KB, pdf)
- GMINNY PROGRAM ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH - 2022 r. (23.61 KB, odt)
Metryczka
Wytworzono: | 2022-01-24 14:37 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2022-01-24 14:42 | przez: Mariusz Zawłocki |
Zmodyfikowano: | 2022-01-24 14:41 | przez: Mariusz Zawłocki |
Podmiot udostępniający: | Urząd Gminy Brody | |
Odwiedziny: | 828 |
Rejestr zmian
- [2022-01-24 14:41:23]Mariusz Zawłockikorekta
- [2022-01-24 14:37:15]Mariusz ZawłockiDodanie załączników.
- [2022-01-24 14:29:34]Mariusz ZawłockiWpisanie tekstu.